SEA

Met zoekmachine advertenties (SEA) investeren bedrijven in een prominente positie op de shortlist van Google (en andere zoekmachines) om traffic te genereren. Afhankelijk van je advertentiepositie ben je één van de eerste resultaten die een gebruiker ziet. Het doel van deze shortlist is om zo snel mogelijk conversies te behalen via jouw belangrijkste landingspagina’s.

Campagne voorbereiding

Voordat een SEA-campagne van start kan gaan, is het essentieel om enkele outlines op te stellen. Er moet een duidelijke doelgroep worden gedefinieerd om op te targeten en het doel van de campagne moet worden vastgesteld. Gaat het om de verkoop van producten, de zichtbaarheid van het merk, of het verzamelen van contactgegevens? Een zoekwoordenonderzoek bepaalt welke woorden het meest efficiënt zijn om de gestelde doelstellingen te behalen.

Campagne opzetten

Nadat de advertentieteksten zijn geschreven en de relevante zoekwoorden zijn geselecteerd, kunnen de advertentiegroepen worden aangemaakt en een biedingsstrategie worden bepaald. Eenmaal geplaatst, monitoren we de advertenties en gaan we met aanpassingen de resultaten voortdurend optimaliseren.

SEA binnen Full Funnel marketing

Met SEA kun je snel en gericht intent data verzamelen vanaf je website. Intent data onthult de intenties achter de acties van een gebruiker. Doordat de advertenties zijn gekoppeld aan zoekwoorden, kan de intentie worden afgeleid en bepaald worden in welk stadium van het koopproces de bezoeker zich bevindt. Door bij te houden welke gebruikers op welke landingspagina’s zijn binnen gekomen, kunnen we aangescherpte [Link: Social advertising] of SEA-campagnes uitzetten om hier verder op in te spelen.