Met behulp van advertentiecampagnes geef je een krachtige boost aan jouw social media kanalen. Belangrijker nog, binnen de context van Full Funnel marketing, wanneer goed ingericht, kunnen advertenties ook dienen als een strategisch entry point voor het ontdekken van nieuwe leads.
De advertentie campagne
Elke campagne begint als een maatwerktraject, waarin we de doelstellingen bepalen en de targeting precies afstemmen op de wensen en vereisten van de campagne. Er is een breed scala aan advertentiemogelijkheden: op basis van de doelgroep kiezen we de kanalen die we het beste kunnen inzetten voor jouw advertenties.
Maatwerk campagnes
Afhankelijk van de strategie van jouw organisatie, zetten we verschillende soorten campagnes in. Leadcampagnes dragen bijvoorbeeld bij aan het aandragen van gerichte leads voor een e-mailmarketing strategie. Denk bij leadcampagnes ook aan het doelgericht verkrijgen van nieuwe aanmeldingen voor evenementen of webinars. Het doel is om nieuwe doelgroepen op een gerichte en relevante manier aan te trekken. Social Advertising kan ook zorgen voor een boost in bekendheid onder specifieke professionals, volgerscampagnes zijn hier uitermate geschikt voor. Door een combinatie van sterke content en het strategisch gebruik van campagnes bouw je sneller aan de autoriteit en zichtbaarheid van jouw merk
Naast B2B campagnes via LinkedIn kun je ook denken aan de inzet van Meta campagnes (Facebook en Instagram) voor het bereiken van jouw doelgroep.
80%
van de B2B leads komen via LinkedIn
Thought leaders
LinkedIn biedt een unieke vorm van adverteren die bijzonder goed kan aansluiten wanneer je de autoriteit van je merk wilt vergroten. Met thought leader-advertenties kunnen we de zichtbaarheid en autoriteit verder vergroten voor de persoonlijke profielen van bijvoorbeeld accountmanagers die al is opgebouwd via een[Link: social content marketing] aanpak. Zo bereik je meer mensen met de social accounts die er toe doen.
Advertenties binnen
Full Funnel marketing
Naast het genereren van leads, zijn advertenties een uitstekende maatstaf om te achterhalen waar mensen zich bevinden in hun aankoopproces. Door strategische advertenties te plaatsen, ontdekken we wie er klaar is om een stap verder te gaan binnen de marketing funnel en waar mogelijk acties moeten worden ondernomen.